Apr 3, 2011

//HOMEMADE PIZZA, SECONDHAND SHOPPING AND RACLETTE+REDVINE




Det har været en skøn weekend fyldt med sociale aktiviteter og hygge i spandevis. Fredag tog min kæreste og jeg på besøg hos mine svigerforældre, hvor der ventede os nogle lækre hjemmelavede pizzaer og hjemmelavet knækbrød med dips - det skal jeg bestemt også selv bage snarest!

Lørdag havde jeg glædet mig meget til, da dagen bød på heldagshygge i solskinnet med et af vores vennepar. 
Det startede med en tur for tøserne til Secondhand Bazaren ved Studenterhus Århus, der dog måtte skuffe en smule denne gang... men glæden vendte da vi begge fandt to lækre tasker til den nette pris af 200kr ved Black Lilys lagersalg på Trøjborg! Klik på navnet her i teksten for at komme ind på deres hjemmeside. Jeg fandt også et par fine flade herresko og en pung i gedeskind, da jeg kiggede forbi for et par dage siden, så alt i alt gode køb til samlet set 400kr! Det kan varmt anbefales - og der er lagersalg hvert halve år. 


Så fortsatte secondhand-jagten ved Brugtvareterminalen i Viby, hvor det bugner med flotte krystalglas, teaktræskommoder og fede vaser: en ren guldgrube for mig :-). Jeg holdt mig dog i skindet, men skal helt sikkert derud og shoppe amok, når min kæreste og jeg lige om snart flytter i ny lejlighed! Jeg var dog så heldig at få en vase derudefra, jeg havde udset mig, i indflyttergave af vores venner, som passer perfekt ovenpå B&O radioen, som også et et loppefund fra Brugtvareterminalen.

Dagen endte i en lækker omgang raclette med bl.a. hvidløgs- og chilimarinerede tigerrejer, store kammuslinger, okselårtunge og salat med blåbær, tranebær, æbler og solsikkekerner - MUMS! Vinen bestod i Cava champagne til at starte på, efterfulgt af let Gewurztraminer og fyldig Amarone :-) samt en god gang Buzz på Xboxen! Jeg glæder mig allerede til næste gang... 
Søndagen har budt på årets første marked på Ingerslev Boulevard, og så skal der ellers bare slappes af i aften på sofaen - ahhhh.


Håber også I alle har haft en dejlig weekend? :-)

No comments:

Post a Comment