May 17, 2012

// LêLê Vesterbro

Godmorgen her i kristihimmelfarts-ferien!

For små 2 uger siden havde jeg besøg af mine skønne højgravide søster i KBH. Vi elsker begge god, velsmagende og eksotisk mad - og hvilket sted til at spise var derfor bedre end LêLê på Vesterbro.
NØRJ, hvor var det lækkert!, og hvor følte man sig sund og frisk bagefter!!! (beklager de lidt dårlige billeder, men der var en så hyggelig dæmpet belysning derinde, at det var svært at tage gode billeder - redigeret i instagram).

Vi bestilte en samlet menu som forret, kaldet Dak Lak, som bestod af friske rispapirruller med en masse godt fyld af bla. citrus, ingefær og sandart, Wotons med krabbe og grønt, og La Lot ruller med betelblade og oksekød (ialt 296kr). MUMS!
Herefter var vi begge mere end klar til en sund og frisk hovedret, hvor jeg valgte Bo Nuong Xa Salach med grillet oksekød i citrongræs & kumquat på salat af vandspinat, grøn aubergine, forårsløg og urter (180kr).
Min søster valgte stegt guldbars på en fiskesalat med tamarind-, ingefær- og myntesauce, med stegte shitakesvampe og bananblomstsalat med sesam, og sticky rice i kokosjuice (194kr).
 
Begge retter var virkelig super lækre, om end jeg foretrak min søsters, da der gik lige lovlig meget citrongræs i min - men lækkert, det var det!
Jeg vil bestemt anbefale stedet - og det er ikke sidste gang jeg kommer der! Næste gang skal jeg dog have fingre i deres virkelig smukke mojitos, som jeg så i baren, og så nogle grillede tigerrejer - haps haps haps :-)

God dag til jer!

No comments:

Post a Comment